
A Cyprus Airways megannyi legendás típust üzemeltettet, mint a szélestörzső A330-200 vagy a Boeing régi nagy klasszikusai a B707 és a B720. A csődhelyzet kialakulásakor a Cyprus Airways 6 gépes Airbus A320 flottával rendelkezett.
A légitársaság a spotterek nagy kedvence volt, hiszen igen ritka jelenség volt a Ferihegyen. A Cyprus Airways "megmentésére" két nagy légitársaság is próbát tett; a Ryanair és a Aegian is próbálta felvásárolni, de az EU a versenyhelyzet megszűnésével indokolta elutasítását. Ez a két légitársaság nyerte meg azt a "ár-háborút", melyet a ciprusi utasokért vívott a három cég.
A ciprusi nemzeti légitársaság hasonló körülmények között ment csődbe, mint a MALÉV. Az állami támogatást egyszerűen nem tudta visszafizetni ezért az EU leállította működését. Az elérhető adatok szerint a 2012 pénzügyi évet több, mint 55 milliós veszteséggel zárta, így könnyen látni lehetett, hogy átstruktúrálás hiányában a légitársaság nem sokáig fogja bírni.

A bezárást megelőző időszakban Larnacaról 13 európai és közel-keleti városba közlekedtek gépei: Amszterdam, Athén, Beirut, Frankfurt, Heraklion, London, Moszkva, München, Párizs, Szófia, Tel Aviv, Thesszaloniki és Zürich.
A megannyi géptípust és festést megélt
légitársaság jelenleg valószínüleg már csak az asztalokon lévő modellekben és a spotter képekben köszön az emlékünkön kívül vissza.
Természetesen a Cyprus Airways távozásával a Ryanair és az Aegean is bejelentette, hogy bővítést hajt végre a szigetország repterein.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése